Učenici
II-1 odjeljenja sa Senadom Đešević, prof. su u prostorijama JU SMŠ "Bećo
Bašić", putem prezentacije obilježili Međunarodni dan pismenosti. UNESCO
je 17. novembra 1965. proglasio 8. septembar Međunarodnim danom pismenosti.
Ovaj praznik prvi put je obilježen 1966. Cilj obilježavanja je da se istakne
važnost pismenosti za pojedince, zajednice i društva. U razgovoru sa
nama,profesorica je Istakla da svake godine na ovaj dan UNESCO podsjeća
međunarodnu zajednicu na status pismenosti i obrazovanje odraslih na globalnom
nivou Smatra sa da oko 775 miliona odraslih ljudi ima problem s nedostatkom
minimalne pismenosti. Statistički podaci govore da je jedan od pet odraslih još
uvijek nepismen, a dvije trećine od tog broja čine žene. 60,7 miliona djece ne
pohađa školu, a veliki broj je pohađa neredovno ili prekine školovanje iz
različitih razloga: ratno okruženje, bolest, siromaštvo...
Prema
istraživanjima učenika naglašeno je da Južna i Jugozapadna Azija imaju najnižu
stopu pismenosti za odrasle (58,6%), a prate ih subsaharska Afrika (59,7%) i
arapske države(62,7%). Države s najnižom stopom pismenosti u svijetu su Burkina
Faso(12,8%), Niger (14,4%) i Mali (19%). Ovaj izvještaj pokazuje jasnu
povezanost između nepismenosti i izuzetno siromašnih država te između
nepismenosti i predrasuda o ženama.
Mnogi
pisci u svijetu rade na podizanju svijesti u javnosti o vrijednosti pisane
riječi i potrebi da se promoviše pismeno društvo. Osim toga što pisci doprinose
podizanju svijesti o problemu nepismenosti, postoje i razne kompanije i
humanitarne organizacije koje podržavaju borbu protiv nepismenosti, među koje
spadaju Centar za istraživanje globalnog razvoja.
Danas
se sve manje vodi računa o jezičkoj kulturi u javnoj komunikaciji. Postavlja se
pitanje koliko i u kojoj mjeri mediji vode računa o jezičkoj kulturi,
koliko možemo da naučimo od spikera, lektora, novinara.
Učenici
su došli do zaključka da samo znanje slova ne može podrazumijevati
pismenost. Pismenost je sposobnost čitanja i pisanja. Pismenim osobama se smatraju
osobe koje mogu da napišu tekst u vezi sa svakodnevnim životom.
Međutim,
danas ne poštujemo normu jezika, stoga, sve manje pravilno pišemo, a i
govorimo.
Нема коментара:
Постави коментар